Reklama
 
Blog | Inga Petryčka

Jak využít respekt a důvěru lidí ve prospěch potřebných

Představte si, že máte na účtu nebo v peněžence posledních tři sta korun a z této částky máte nakupovat a vařit pro tříčlennou rodinu po celé dva týdny. Také si říkáte, že je to nemožné?  Možná vás tak překvapí, že obdobnou situaci řeší ne zrovna malá část rodin u nás. V mnoha případech jde o samoživitelky.

Není novinkou, že současná krize dolehla na samoživitelky velice tíživě. Musejí se doma starat o děti, takže jim výrazně klesly příjmy. Nezřídka pak o práci přišly úplně. Je také pravda, že existují nadace a organizace, které dokážou podat samoživitelkám pomocnou ruku.

Letošní rok je ale v tomto ohledu výjimečný. Vyprávět by o tom mohla novinářka Nora Fridrichová. Ta se o situaci samoživitelek zajímá dlouhodobě. Poukazuje na jejich problémy a sama pořádá dobročinné akce.

V době pandemie se jí nicméně podařilo zvednout obrovskou vlnu solidarity, díky které je schopna posílat nákupy do těch rodin, které si je za současné situace nemohou dovolit. Jen do začátku října tak odeslala potraviny a drogerii do více než 1500 rodin v celkové hodnotě několika milionů korun. Na podzim se pak i díky její iniciativě podařilo probudit zájem podnikatelů, kteří darovali desítky notebooků pro distanční výuku do sociálně slabých rodin.

U samoživitelek po dlouhou dobu platilo nepsané pravidlo, že jim pomáhaly především ženy. To se letos Noře Fridrichové podařilo prolomit. Po jejím boku se nejprve objevil sportovní novinář Karel Häring, kterému se pro pomoc podařilo přesvědčit muže ze sportovního prostředí. Poté do hry vstoupil majitel společnosti Rohlík Tomáš Čupr, který nabídl padesátiprocentní slevu na nákupy. Hodnota nákupů, které se již podařilo realizovat, tak je vlastně mnohem vyšší.

Asi není nutné zdůrazňovat, jak moc Fridrichová samoživitelkám pomáhá. Kdybych to měla zobecnit, tak jde o ukázkový příklad toho, jak lze využít respekt a důvěru lidí, které přirozeně vyplývají z jejího zaměstnání, ku prospěch potřebným. A to není vůbec běžné nebo obvyklé.

Přispět na nákupy samoživitelkám může každý. Fridrichová pro tento účel založila veřejnou sbírku na dobročinné crowfundingové platformě Znesnáze 21.

Reklama